воскресенье, 22 сентября 2019 г.

Використання Google Classroom для створення єдиного освітнього простору та управління навчальним процесом


Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем. 
Конфуцій

Нам пощастило жити в період високих темпів науково-технічного прогресу, стрімких соціальних технологій, значного росту інформаційних

ресурсів, в унікальну епоху глобальної технологічної революції. Можливо, ніколи раніше світ не змінювався з такою швидкістю під впливом інновацій, які щодня входять в наше повсякденне життя. По суті, технології стали головним світовим ресурсом, більш важливим, ніж будь-яка сировина і будь-які фінансові можливості. На наших очах відбувається революція в системах створення, нагромадження та обміну знаннями.


Можна відокремити декілька основних сучасних тенденцій розвитку ІКТ в освітньому процесі. Одна з провідних – створення єдиного освітнього простору.

Компанія Google запустила сервіс «клас» для викладачів у всьому світі. Google Classroom – поштовий сервіс, що входить до безкоштовних сервісів Google Apps для освіти. Він інтегрований з іншими сервісами: «Диск», «You Tube», «Документи» і gmail. 

Для роботи в цьому додатку кожен учень має електронну адресу на поштовому сервісі від Google - Gmail, а член педагогічного колективу аккаунт (електронну пошту) на Google (мал.1).

мал.1.

Як у всіх хмарних середовищах збереження даних користувача відбувається в Інтернеті з можливістю одержувати доступ до них в будь-який час і з будь-якого пристрою, з подальшим збереженням на жорсткий диск або роботою з даними на «хмарі». 

Google Class дозволяє викладачам організовувати стандартний навчальний процес через Інтернет:
  • створювати навчальні класи навчання і додавати учнів, викладачів (мал. 2, 3)
мал.2.

мал.3.
  • відправляти завдання учням, організовувати тематичні обговорення з учнями (мал. 3);
  • для кожного класу створюється свій ключ доступу, який учні та інші педагоги використовують для приєднання до навчального курсу. Або педагог може розіслати запрошення до свого навчального курсу використовуючи розсилку групі учнів на пошту кожного учня і вони відкриваючи отриманий лист натискають кнопку «Приєднатися» і автоматично є учасниками класу (мал.4);



мал.4.

  • всі записи в Класі відображаються як у блозі, стрічкою. Вчитель отримує можливість використовувати в Класі дописи 4-х типів: «Створити оголошення», «Створити завдання», «Створити завдання з тестом» «Створити запитання», «Створити тему» та «Використати наявний допис» (мал.5).


мал.5.


Допис «Створити запитання» призначений для створення запитання з короткою відповіддю або запитання, що має варіанти відповіді. Допис «Створити завдання» призначений для створення індивідуальних завдань. Допис «Використати наявний допис» дає можливість викладачу використати завдання чи запитання створене в іншому класі (в своєму чи тому до якого він має доступ). Всі чотири типи дописів дають можливість використовувати посилання на файли будь-якого виду з Google-диска, зовнішнє посилання та посилання на відео з YouTude. Таким чином забезпечені умови для доступу учнів до навчального матеріалу (презентації, лекції, демонстрації, інтерактивні завдання, тестування, додаткова література та відео-уроки);

  • список виконаних робіт в реальному часі оновлюється на панелі викладача – він може перевірити роботу, поставити відповідну оцінку і написати коментарі (мал. 6);

мал.6.
  • на сторінці завдань видно, що задав викладач. Учням досить просто натиснути на завдання, щоб приступити до його виконання. Інформація про здані роботи оновлюється в режимі реального часу, і викладач може оперативно перевірити всі роботи, поставити оцінки і додати свої коментарі (мал.7);


мал.7.

за всіма завданнями можна спостерігати одночасно, і контролювати роботу над окремим завданням відразу в декількох класах. Оцінювання можна виконувати вручну або автоматизовано, наприклад використовуючи додаток Flubaroo. Система оцінювання може бути адаптована під будь-яку кількість балів (автоматично 100 балів) (мал. 8).


мал.8.


Після оцінювання за допомогою кнопки «Повернути» оцінка відправляється на пошту кожного учня, хоча за необхідності можна змінити оцінку. Також є можливість експортувати всі оцінки курсу до таблиці. 

У Classroom викладачі можуть легко і швидко створювати і перевіряти завдання в електронній формі. Завдання і роботи при цьому автоматично систематизуються в структуру папок і документів на Диску, зрозумілу і викладачам, і учням. 

Даний сервіс має ряд переваг: просте налаштування; економія часу; організація матеріалів; ефективний навчальний процес; доступність і безпечність [1]. 

Використання даного сервісу на уроках інформатики має більше переваг і доцільності ніж на інших уроках. По-перше, причиною цьому є матеріально-технічна база кожного закладу, адже не всі заклади оснащені додатково планшетами чи іншими пристроями, а кабінет інформатики вже оснащений комп’ютерами і доступом в мережу Інтернет, що є умовою для роботи з сервісом. 

По-друге, використання інтерактивних вправ на уроках дає кращий результат тоді, коли учні виконують їх індивідуально за допомогою різних Інтернет-сервісів. Це зменшує шум у класі, підвищує ефективність роботи кожного учня і дає можливість викладачу проконтролювати кожного з них. В Інтернеті багато сервісів надають таку можливість, але якщо педагог хоче їх використати, то йому потрібно організувати доступ до них всіх учнів. Особливо це актуально, коли на уроці використовуються завдання, створене, на різних сервісах. Саме тут у нагоді стає Classroom, адже в ньому можна прикріплювати посилання, завантажувати документи і різні завдання, які учні повинні будуть виконати на різних етапах уроку. 

Третьою перевагою є те, що на даний момент не всі навчальні заклади забезпечені підручниками. До того ж, програма з інформатики постійно змінюється, саме тому, при підготовці домашніх завдань зручно використовувати Classroom, де можна розмістити конкретні вправи для перевірки або ж основну інформацію, яку учні повинні будуть опрацювати та засвоїти. 

Використання даного сервісу можливе на будь-якому ґаджеті, що має вихід в Інтернет, що спрощує роботу педагога та підвищує зацікавленість учня, адже він усвідомлює свою невідривність від даного предмету і бачить зв’язок з життям. 


Google Classroom дасть змогу викладачу працювати з творчими учнями класу в позашкільний час. Наприклад, на час канікул педагог може сформувати окрему ініціативну та креативну групу дітей для дистанційних занять чи для підготовки до олімпіад та конкурсів, слідкуючи при цьому за виконанням роботи, виставляючи часові рамки та оцінки за виконане завдання.


мал.9.


Отже, використання елементів інформаційно-комунікаційних технології на уроках інформатики, дає можливість поглибити та розширити знання учнів про можливості використання на уроках ґаджетів та розкриває цікаві можливості використання Інтернету на прикладі сервісу Google Classroom, який стане незамінний при підготовці творчих та цікавих уроків. Це дасть змогу учням цікаво навчатись, а педагогу контролювати роботу учнів. 

Простота у використанні, безкоштовність та високий рівень доступності Google Classroom та інших сервісів Google, які цифровий гігант Google постійно оновлює та вдосконалює, дає можливість педагогам організовувати ІКТ-підтримку звичайних форми навчання, а також для перевернутого і дистанційного, індивідуалізувати навчання і широко використовувати групові форми роботи. Навчання не обмежуються лише навчальним закладом. Матеріали розміщені на хмарі учні можуть переглядати вдома для повторення вивченого на уроці, або ж для того, щоб краще розібратись в темі, якщо при вивчені було щось незрозуміло. Для засвоєння матеріалу кожен учень матиме змогу підібрати темп сприйняття, обробки та засвоєння інформації. Вважаю, що це сприятиме підвищенню мотивації до навчання та кращому засвоєнню навчального матеріалу. 

Але використання Google Classroom не зводиться до заміни паперових носіїв інформації електронними. Сервіс дозволяє поєднувати процеси вивчення, закріплення та засвоєння навчального матеріалу, які під час традиційного навчання відокремлені один від одного. 

Система управління навчанням дає можливість індивідуалізувати навчальний процес, спрощуючи роботу, разом з тим збільшуючи кількість індивідуально-групових методів і форм навчання. Також використання Classroom сприяє підвищенню мотивації до навчання, дозволяє економити час підготовки до навчання; наочність і інтерактивність інформації при подібній організації сприяє кращому засвоєнню інформації. 

Використання Google Classroom в управлінні навчальним закладом систематизує та виносить на більш високий рівень роботу всіх учасників освітнього процесу. 

Але слід зазначити, що можливості Google Класу сприятимуть ефективному навчанню лише при наявності у викладача продуманої, добре розробленої програми курсу, а також текстів і / або презентацій лекцій, набору практичних завдань, що сприяють засвоєнню теоретичного матеріалу. Іншими словами, Google Клас ні в якій мірі не замінює викладача з його дидактичним майстерністю, а лише надає нові можливості організації навчального процесу. 

Підсумки. 

Компанія Google запустила сервіс «клас» для викладачів у всьому світі. Google Classroom – поштовий сервіс, що входить до безкоштовних сервісів Google Apps для освіти. Він інтегрований з іншими сервісами: «Диск», «You Tube», «Документи» і gmail. 


Google Class дозволяє викладам організовувати стандартний навчальний процес через Інтернет. Він може здійснювати таке:
  • створювати навчальні класи навчання і додавати учнів;
  • відправляти завдання учням, організовувати тематичні обговорення;
  • учень отримує завдання через сервіс, виконує його онлайн і прикріплює свою роботу до завдання;
  • усі документи зберігаються в структурованому вигляді на Google Диску;
  • список виконаних робіт в реальному часі оновлюється на панелі викладача – він може перевірити роботу, поставити відповідну оцінку і написати коментарі;
  • є функція для організації занять.
Сервіс дозволяє викладачам не тільки давати завдання, а й робити розсилку об’яв або створювати тематичні обговорення. Студенти мають можливість відповідати на запитання викладачів, здійснювати обмін матеріалами.


Ураховуючи той факт, що сервіс досить молодий, він постійно оновлюється і вдосконалюється. 


Нині Google Class є 42 мовами, інтерфейс оптимізований для роботи на мобільних пристроях, включаючи електронні книги.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
  1. В. Гриценко, І. Юстик Використання сервісу GOOGLE CLASSROOM для управління освітніми процесамиhttp://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/2015-10-06-06-17-54/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy
  2. Google Класс. [Електронный ресурс] / Справка-Класс. – 2016. https://support.google.com/edu/classroom/answer/6149237
  3. Тарасова С.М. Інформаційно-комунікативні технології в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом/ науковий вісник МДУ імені В.О. Сухомлинського, Випуск 1.31. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2010. – ст.173-180.
  4. Дюлічева Ю.Ю. Упровадження хмарних технологій в освіту: Проблеми та перспективи/ Юлія Дюлічева.// Таврійський національний університет імені В.И. Вернадського– ISSN 1998-6939.
  5. Литвинова С.Г. Поняття та основні характеристики хмаро орієнтованого навчального середовища середньої школи [Електронний ресурс] / С.Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання – 2014. – №2 (40). - С. 26-41 – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/970/756#.U2aW6IF_vzA
  6. Жук Ю. О. Особистісний простір учня в комп’ютерноорієнтованому навчальному середовищі [Електронний ресурс] / Ю.О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – №3 (29). – Режим доступу до журн.: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/693/508. Литвинова С.
  7. Поняття й основні характеристики хмароорієнтованого навчального середовища середньої школи [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – №2 (40). – С. 26-41. – Режим доступу до журн.: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/970/756.
  8. Швець А. О. Доцільність використання сервісу GOOGLE CLASSROOM на уроках інформатики [Електронний ресурс] /А.О.Швець – Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/hmura12/2016/10/16/dotsilnist-vykorystannya-servisu-google-classroom/

Комментариев нет:

Отправить комментарий